İki Şehrin Hikâyesi'nin Açılışı — Charles Dickens
Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü; bilgelik çağıydı, aptallık çağıydı. İnanç dönemiydi, kuşku dönemiydi; aydınlık mevsimiydi, karanlık mevsimiydi. Umudun baharıydı, umutsuzluğun kışıydı;
Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü; bilgelik çağıydı, aptallık çağıydı. İnanç dönemiydi, kuşku dönemiydi; aydınlık mevsimiydi, karanlık mevsimiydi. Umudun baharıydı, umutsuzluğun kışıydı; önümüzde her şey vardı, önümüzde hiçbir şey yoktu. Hepimiz doğruca cennete gidiyorduk, hepimiz tam ters yöne; kısacası o dönem, bugünkü kadar bugüne benziyordu.